120+
zemí, kde se prodávají produkty Danone
100 000+
zaměstnanců v 55 zemích
Danone ve světě

1896 - Dr. Jan van der Hagen a jeho bratr Martien získali oprávnění vyrábět produkty pomocí tzv. Backhauseovy metody na výrobu speciálního mléka pro děti.

Začátek spolupráce s odborníky na výrobě prvního produktu klinické výživy pro diabetiky a zahájení vývoje nové metody na prodloužení doby trvanlivosti výrobků Nutricia.
Isaac Carasso vyrobil první jogurt značky Danone. Na počátku 20. století žil v Barceloně, kde si všiml, že mnoho španělských dětí trpí střevní infekcí. Při výrobě jogurtu, známého z oblasti Balkánu používal mléčné bakterie z Pasteurova institutu. Carasso tím navázal na práci ruského badatele Ilji Iljiče Mečnikova, nositele Nobelovy ceny z roku 1908 za výzkum imunity. Jogurty Danone se tehdy běžně neprodávaly v obchodech, ale pouze v lékárnách na doporučení lékaře.

Daniel Carasso zakládá společnost Danone. Když se rozhodl vstoupit s výrobky Danone na francouzský trh, nebylo mu ani 20 let. Firma • Societe Parisienne du Yoghourt Danone byla zaregistrována v roce 1929 a svou činnost začala na 78 m2 v přízemí budovy jednoho obchodníka v Paříži.
V důsledku 2. světové války Daniel Carasso odešel z Francie do Spojených států amerických, konkrétně New Yorku. Krátce po jeho příchodu do města se mu podařilo koupit malý obchod v Bronxu, kde se vyrábělo denně mezi 100 až 200 ks jogurtů. Svůj podnik nazval Dannon Milk Products Inc.

Založení vlastního výzkumného pracoviště pro výzkum a následný vývoj produktů Nutricia - Nutricia Research. Začátek výroby prvních zeleninových příkrmů v plechovce pod značkou Olvarit.

Na trh je uveden výrobek určený pro výrobek určený pro osoby s metabolickou poruchou fenylketonurií.

Spojení dvou výrobců – výrobce skleněných obalů Souchon Neuvesel a výrobce hladkého skla Boussois. Vznikl tak nový koncern BSN (Boussois-Souchon-Neuvesel). Prezidentem BSN se stal Antoine Riboud, který sehrál důležitou roli ve formování společnosti Danone do podoby, kterou známe dnes.

Vznik nové strategie společnosti "od obalu k obsahu" a převzetí nových společností Evian a Blédina, a také známých francouzských pivovarů Kronenbourg a Européenne de Brasserie, čímž se dostala společnost na vrchol francouzských výrobců minerálních vod, piva a dětské výživy.

ystoupení Antoine Riboud na konferenci Assises du patrony v Marseille, kde hovořil o důležitosti podnikání ve společnosti. Svým proslovem vyzýval k odlišnému přístupu v řízení a přinášení nových konceptů společenské odpovědnosti podniků. Začátek duálního závazku společnosti Danone k úspěchu v podnikání a společenském vývoji. V jeho projevu poprvé zdůrazňuje zaměstnavatel ve Francii potřebu zohlednit i lidskou stránku podnikání

Spojení koncernu BSN a Gervais Danone, které začalo setkáním Daniela Carasso a Antoina Riboud.

Spuštění infolinky s bezplatným číslem – určena především matkám, které potřebují radu ohledně výživy svých dětí.

Po pádu berlínské zdi se BSN Gervais Danone otevřely možnosti vstoupit na trh do zemí bývalého sovětského bloku. Mezi prvními bylo v roce 1991 Polsko a Maďarsko, následně je v roce 1992 následovalo tehdejší Československo.

Změna BSN Gervais Danone na společnost Danone. Název Danone spotřebitelé znali v 46 zemích, zatímco BSN Gervais Danone znali jen spotřebitelé ve Francii. S novým názvem přišlo nové logo – chlapec s pohledem vzhůru ke hvězdám. Toto logo symbolizuje snahu společnosti Danone se stále posouvat vpřed.

Řízení společnosti přebral od svého otce Franck Riboud, který se tak stal novým ředitelem (CEO). Franck pokračoval v mezinárodním rozšiřování společnosti. Soustřeďoval svou pozornost zejména na tři základní oblasti s vysokým potenciálem pro růst a posílení značek: čerstvé mléčné produkty, nápoje a sušenky.
V tomto období Franck představil misi společnosti Danone. "Přinášet zdraví prostřednictvím jídla co největšímu počtu lidí." Dnes se touto misí řídí více než 100 000 zaměstnanců po celém světě, kteří věří, že výživa může a má přispívat ke zdraví spotřebitelů ve všech věkových kategoriích, bez rozdílů národnosti a kulturních zvyklostí.

Zakoupení společnosti Royal Numico (Nutricia), která se tak stala součástí sítě Danone group. Touto akvizicí Danone naplňuje svou misi zformovanou Franckem a nyní má 4 divize, jejichž portfolio produktů se zaměřuje na zdraví.

Do funkce ředitele společnosti (CEO) Danone nastoupil Emmanuel Faber. Franck Riboud zůstává předsedou představenstva.

Odhalení Manifesto brands pod vedením Emmanuela Fabera. Ve svých 14 bodech říká, jak má Danone naplnit své poslání přinášet zdraví prostřednictvím jídla co největšímu počtu lidí.

Spojení se společností WhiteWave, kterým rozšiřuje Danone své portfolio o produkty založené na rostlinné bázi a stává se tak světovým lídrem s širokou nabídkou mléčných a rostlinných výrobků.

Představení upraveného loga společnosti Danone s popisem: "Jedna planeta. Jedno zdraví". Tato slova odrážejí vizi, že zdraví lidí je úzce spojeno se zdravím planety.